Tiramisu (glutén-, tej-, tojásmentes)

Nemrég találtam ezt a mindenmentes Tiramisu receptet (lap alján), ami felkeltette érdeklődésemet, mivel a hétvégére vendégeket vártunk és ez pont jó desszertnek tűnt.


Régebben soha nem ettem még Tiramisut, mivel gyerekkorom óta "tejtermék undorban" szenvedtem, ha a szagát megéreztem, már menekültem tőle messzire. :) Mivel ez kókusztejből és kókusztejszínből készül, ezért kíváncsian álltam neki a készítésnek.
A krémben lévő 150 gr kókuszzsír számomra nagyon soknak tűnt, ezért én lecsökkentettem 50-60 grammra, mint utólag kiderült, nagyon jól tettem, mert teljesen elég volt ez a mennyiség.
Én a piskóta korongokból dupla adagot készítettem és a végén nem kis poharakba tettem egy-egy adagot, hanem egy nagy jénai tálban halmoztam fel, majd tálaláskor kiszeleteltem. Illetve a piskóta tésztájába a 80 gr rizsliszt helyett 40 gr rizslisztet tettem és 40 gr kukoricalisztet.
Nagyon szépen összeállt és nagyon finom lett. Stevia híján én gyümölcscukorral készítettem mindent.
Sikere volt, hamar elfogyott. :)

Az eredeti recept:
http://www.mindenmentes.hu/2014/01/tiramisu-mindenmentesen-cukor-gluten-tejtermek-tojasmentes-vegan/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gluténmentes kenyér - ez tényleg tökéletes állagú és ízű

Kenődiós - avagy kenőmájas máj nélkül

Kolbászkrém kölesből