Kenődiós - avagy kenőmájas máj nélkül

A recept alapját Kusper Melinda vegán kirándulótársamtól kaptam.

Elkészítettem és vittem be a munkahelyre kollégáimnak, akiktől igen messze áll a növényi étrend, de az egyik kollégám nyitott a kóstolásra és érdekli az egészségesebb életmód. Aki kóstolta, annak annyira ízlett, hogy azt mondták, csak nyugodtan kísérletezgessek rajtuk a finomságaimmal :)

Persze, mint szinte mindent, én ezt is átalakítottam egy kicsit érzés szerint.

Hozzávalók:

- 1 szál póréhagyma (eredetileg 1 nagy fej vöröshagyma, de én nem bírom a vöröshagymát)
- 3-4 gerezd fokhagyma
- 10 dkg darált zabpehely vagy zabpehelyliszt
- 15 dkg darált dió
- 1 db pritaminpaprika (vagy kápia)
- 1 db paradicsom szeletekre vágva
- 10-15 dkg sörélesztőpehely (inkább több, mint kevesebb! Ebből sosem elég)
- 1 bögrényi víz (vagy annyi, amennyi jól ellepi, de nem túl híg a massza)
- 4 evőkanál majoranna (az sem baj, ha több)
- 2 babérlevél porrá törve + 2 belefőzve a masszába
- só, vegamix, bors, kömény ízlés szerint, illetve egy csipet kurkuma, metélőhagyma
- 3 evőkanál olíva olaj, 2 evőkanál tökmagolaj.

Egy lábasban az apróra vágott hagymát, lereszelt pritaminpaprikát az olívaolajon üvegesre párolunk, majd a végefelé hozzáadjuk a reszelt fokhagymát is. Ráöntjük a vizet és hozzáadjuk a darált diót, zabpehelylisztet és fűszerezzük a többi fűszerrel is. Pici főlés után hozzáadjuk a szeletelt paradicsomot is és a tökmagolajat. Mikor már majdnem kész, akkor beleönthetjük a sörélesztőpelyhet is. Közepes tűzön (fokozaton) gyakori kevergetés mellett 15-20 percig főzzük.
Ha szükséges, adhatunk hozzá még vizet, hogy kenhető állagú legyen.

Amikor kihűlt, folpackba adagoltam és henger alakúra formáztam. Kinézetre is hasonló mint a kenőmájas.

Hűtőben 2-3 hétig eláll, de nálunk a kollégák segítségével 3 nap alatt elfogyott :)

Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gluténmentes kenyér - ez tényleg tökéletes állagú és ízű

Kolbászkrém kölesből