Szülinapi Bounty torta

Nem telhet el úgy szülinapom, hogy ne készítenék saját kezűleg is tortát. Mindig meglepem magam rendelt tortával, most is így volt, de azért az alkotás szeretete bennem van és mikor a vendégek elmentek és ráérek, akkor mindig készítek én is. 
Idén valami kókuszosat szerettem volna és a szokásos gm piskóta receptemet variáltam meg egy kicsit. 

Hozzávalók:


  • 20 dkg darált dió, 
  • 16 ek darált zabpehely, 
  • 8 ek hajdinaliszt, 
  • 4 ek kókuszreszelék, 
  • 4 ek kakaópor, 
  • eritrit ízlés szerint (én szemmértékre szoktam, majd kóstolom), 
  • 1 citrom leve (mehet a héja is, de én most azt nem tettem bele), 
  • csipet só, 
  • fél csomag sütőpor, 
  • annyi növényi tej, amennyivel kissé folyékony, de nem túl híg tésztát kapunk. 

Sütőpapírral bélelt tortaformában sütöttem meg 180 fokon. 

A krémhez: 
1 csomag kókuszreszeléket összekevertem eritrittel, majd 1 doboz kókusztejszínt, csipet sót tettem bele. Daráltam egy kis zabpelyhet hozzá, nem mértem, mennyit, csak hogy kicsit jobban összeálljon, kb. egy nagy maréknyi volt. Kicsit hígítottam még kesutejjel, hogy ne folyós, de formázható masszát kapjunk. Ezt rányomkodtam a kihűlt tortalapra, majd a tetejét megszórtam szűrőn keresztül eritrittel összekevert holland kakaóporral. De lehet ezt  fahéjjal is megszórni, ki hogy szereti, de így eléggé bountys lett. 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gluténmentes kenyér - ez tényleg tökéletes állagú és ízű

Kenődiós - avagy kenőmájas máj nélkül

Kolbászkrém kölesből