Füstölt cukkini"szalonnába" göngyölt zöldséges töltelék

Nem is tudom, milyen cím lenne megfelelő az alábbi receptnek :)

Ennek a receptnek az eredeti megalkotója Dvorácskó Eszter volt, én természetesen ezt is a saját ízlésemre alakítottam át:

Megpucoltam a két közepes cukkinit, majd hámozóval csíkokra szeltem. 

Késztettem egy olíva-tökmagolajos, oregánós, füstölt paprikás, mustáros, ketchupos, fokhagymás pácot, megforgattam benne a cukkini csíkokat, állni hagytam. 

Addig elkészítettem a tölteléket: 
Póréhagymát dinszteltem, melyen megpároltam répát, borsót, kukoricát és szárzellert. 
(A töltelék zöldségei variálhatók, máskor kápia, vagy pritamin paprikát aprítok nagyon picire és ez kerül bele borsóval)
Fűszereztem: só, bors, vegamix. 

Amíg hűltek a zöldségek, sárgaborsólisztet, sót, sörélesztőpelyhet és fekete sót vízzel (használhatunk növényi tejet is) kikevertem, hígabbra, mint a palacsintát, fűszerek: só, vegamix, kurkuma, bors, fokhagyma granulátum, majoranna, füstölt paprika. 

Az őzgerincformába egymásra tettem a cukkiniszeleteket két sorba, hogy fedjék egymást. 
A párolódó zöldségekhez hozzákevertem sárgaborsólisztes masszát és egy pár percig sok kevergetés mellett összesütöttem, hogy ne legyen teljesen folyékony, majd beleöntöttem a cukkinivel kibélelt formába. 200 fokos sütőbe tettem, figyeltem mikor pirul, majd kiborítottam egy tepsibe és visszatettem, hogy a másik oldala is megpiruljon. Érdemes kipróbálni, nagyon finom!

Update: 
A XXI. Vegetáriánus fesztivál vegán főzőversenyére kicsit módosítottam az elkészítési módján és nagyobb, szélesebb cukkini szeleteket pácoltam, majd ezután egyenként a cukkini szeletet körbetekertem egy diónyi mennyiségű elősütött sárgaborsólisztes masszán és fogpiszkálóval megtűzdeltem, (lásd a mellékelt kép) majd sütőpapíros tepsibe helyeztem és kisütöttem. 
Sikerült vele megnyernem a versenyt! :) 


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gluténmentes kenyér - ez tényleg tökéletes állagú és ízű

Kenődiós - avagy kenőmájas máj nélkül

Kolbászkrém kölesből