Gluténmentes kenyér - ez tényleg tökéletes állagú és ízű

2016. január óta a vegán életmód mellett gluténmentesen is étkezem. Érzékenységet a vizsgálatok nem mutattak ki, de a panaszaim egy része csökkent, mióta gluténmentes lettem. Valószínű, hogy allergiás nem vagyok rá, de érzékeny lehetek némileg rá. 
Azóta a kenyér beszerzése nagy probléma lett. Valahogy egyik gluténmentes kenyér sem nyerte el igazán a tetszésemet és az elejétől fogva azon gondolkodtam, hogy hogyan lehetne egy normális állagú kenyeret sütni úgy, hogy nem előre gyártott gluténmentes lisztkeverékből sütöm, mert az sem a legegészségesebb. 
Most végre sikerült megtalálni a legjobb állagú és ízű kenyérreceptet, ráadásul gyorsan készen van és még 2 nap múlva sem teljesen száraz. 

Az eredeti recept: http://erzekeny-elet.blogspot.hu/2016/05/a-tokeletes-kenyer-receptje.html

Én az alábbiak szerint alakítottam a saját ízlésemre:

Hozzávalók:
  • 20 g utifű maghéj
  • 500 ml langyos víz
  • 1 jó nagy púpos teáskanál só
  • 4 g instant élesztő
  • 20 g burgonyapehely (egyik alkalommal kicsit több sikerült, de attól csak finomabb, krumplis kenyér jellege lett)
  • 5 g darált lenmag
  • 100 g kukorica liszt
  • 100 g rizsliszt
  • 100 g zabpehelyliszt
  • 50 g kölesliszt
  • 20 g olívaolaj/vagy olvasztott kókuszolaj
Az elkészítésnél mindent úgy csináltam, ahogy a leírásban van és tökéletes lett. 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kenődiós - avagy kenőmájas máj nélkül

Kolbászkrém kölesből