Mexikói füstös kukorica krémleves

Mostanában ismét tele vagyok új ötletekkel és most egy fincsi krémlevest hoztam Nektek, ami nagyon-nagyon finomra sikerült. Az alapötlet innen származik: http://veganmuflon.blog.hu/2015/02/16/mexikoi_kukorica-kremleves

Én ezt a receptet a magam ízlésére alakítottam át az alábbiak szerint:

400 g fagyasztott kukorica (vagy 2 db kukoricakonzerv, de én jobban szeretem a fagyasztottat, mert az nincs felcukrozva)
Kb. 15 cm-nyi póréhagyma, vagy 1 fej vöröshagyma, vagy lilahagyma2 gerezd fokhagyma
1 csapott evőkanál füstölt paprika (óvatosan, mert ha túl sok, akkor keserű lehet a leves)
2-3 evőkanál sörélesztőpehely
Víz2 evőkanál só nélküli vegamix
Só (ízlés szerint)1 evőkanál mustár
1 kiskanál curry
1 nagyobb babérlevél1/2 kiskanál őrölt gyömbér (én igazi gyömbért reszeltem bele)
1 kiskanál kurkuma
1 csipet bors, illetve citrombors1-2 kiskanál cayenne bors vagy őrölt chilipaprika
1 db paradicsom1 dl rizstejszín
1 dl rizstej1,5 evőkanál kukoricakeményítő


A póréhagymát felaprítottam és kókuszolajon feltettem párolódni, majd az mikor már megpárolódott, ráreszeltem a fokhagymát és hozzáadtam a fűszereket, babérlevelet, ezzel is pirítottam még pár percet. Ezután rátettem a füstölt paprikát, majd a kukoricát. Felaprítottam egy darab nagyobb paradicsomot és ezt is elkevergettem. Megszórtam a sörélesztőpehellyel, picit még kevergettem, majd felöntöttem vízzel, hogy bőven ellepje a kukoricát. Főztem így egy kicsit, majd kivettem a babérlevelet, lezártam a tűzhelyet és botmixerrel összeturmixoltam. A rizstejet és tejszínt összekevertem egy nagyobb tálban és hozzáadtam a kukoricakeményítőt, simára kevertem. Ezután a levesből kb. 2-3 merőkanálnyit kimertem és beletettem a habarásba, hogy hőkiegyenlítéssel keverjem majd bele a levesbe. Ezután beleöntöttem és újra bekapcsoltam a tűzhelyet forrásig, időnként kavargatva. Ha túl sűrű lett, nyugodtan lehet hozzá adni még vizet és azzal is még főzni egy picit.

Díszítés: petrezselyem, füstölt paprika, lila hagyma, de lehet őrölt magvakkal megszórni, vagy esetleg kukoricaszemeket is rátenni.

Jó étvágyat! :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gluténmentes kenyér - ez tényleg tökéletes állagú és ízű

Kenődiós - avagy kenőmájas máj nélkül

Kolbászkrém kölesből