Hamburger buci - tönköly és gluténmentes

A hétvégén kemencében sütöttünk hamburgert, a lencsepogácsát és a bucit is saját kezűleg sütöttem.
Lencseburger recept a korábbi megosztásomban: http://veganeletizesito.blogspot.hu/2016/06/lencsefasirt-vagy-lencseburger-receptem.html

Most viszont sikerült kifejlesztenem a tökéletes hamburger buci receptjét és a gluténmentes változatot is.

Tönköly buci

Hamburger buci


- 50 dkg szarvasi teljes kiőrlésű tönkölyliszt
Gluténmentes változatban: 35 dkg Schär mix B liszt, 10 dkg kölesliszt, 5 dkg hajdinaliszt
- 13 dkg Alsan bio margarin
- 2,5 dkg élesztő (én fél csomag porélesztőt használtam)
Gluténmentes buci
- 3 dl langyos víz
- 5 dkg cukor
- 1,5 tk só
- 0,5 dl olívaolaj

Tetejére: Rizstejszín és szezámmag.

Először összekevertem a száraz hozzávalókat és külön a nedves hozzávalókat, majd összeöntöttem és dagasztógépben dagasztottam. Ha nem porélesztőt használunk, akkor a vízben fel kell futtatni az élesztőt kicsi cukorral és ezt beleönteni a lisztbe.

Hagytam kelni egy órahosszát, majd átgyúrtam a tésztát és kis gombócokat tépkedtem belőle és tetszés szerinti labdákat formáztam belőle. Kiolajozott tepsibe raktam őket, vagy lehet sütőpapírra is és megkentem rizstejszínnel a tetejét és megszórtam szezámmaggal.
Nagyon finom, puha zsemléket kaptunk és édeskés is, mint az igazi hambi zsemle. Ezt a receptet egy zsemle és egy bukta recept házasításából hoztam létre és elsőre tökéletes házasságnak tűnik :)

Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gluténmentes kenyér - ez tényleg tökéletes állagú és ízű

Kenődiós - avagy kenőmájas máj nélkül

Kolbászkrém kölesből