Tortilla (gluténmentes) kesuszósszal

Régóta kísérletezek a gluténmentes tortilla receptjével, de semmiképpen nem szerettem volna lisztkeverékből készíteni, mert nem tartom egészségesnek és nem is túl finom.

Végre sikerült jó állagú tésztát kikísérletezni! :)
Pontos adatokat nem tudok mondani, nem mérleggel mértem semmit, csak összedobtam.

A tortilla lapokhoz (kb. 6-7 kisebb darab)
- 1/3 rész hajdina liszt
- 2/3 kukoricaliszt
- Fél cs. sütőpor, vagy 1 teáskanál szódabikarbóna
- Só
- 2 ek olívaolaj (elhagyható)
- 1 evőkanál utifűmaghéj
- víz

A száraz hozzávalókat összekevertem, kivétel az utifű maghéj, azt a vízben elkeverem (annyi víz kell hozzá, amivel kb. gyúrható tésztát kapunk), majd mikor kicsit bezselésedett, hozzáöntöttem a lisztekhez az olívaolajjal együtt. Ha túl híg, akkor még rakjunk bele lisztet, ha nem áll össze, akkor pedig még vizet. Szép, egybeálló tésztát kell kapjunk. Golyókat formázunk belőle és palacsintasütő méretű vékony lapokat nyújtjuk. Nekem kisebbre sikerültek, mert nagyon szakadós a tészta, ha vékony.
A lapokat száraz, olajozatlan palacsintasütőben szép aranybarnára sütjük.

Én most sült cukkini kockákkal töltöttem meg, majd nyers uborka és paradicsom került bele, illetve lila hagyma, de készítettem már padlizsánpörköltet, gombát is hozzá, azzal is nagyon finom.

Kesuszósz:
- 2 marék kesudió beáztatva pár órára
- Szójatej (amennyi ellepi)
- Fél citrom leve
- 1-2 ek mustár
- 2-3 gerezd fokhagyma
- Só, bors, vegamix, kömény,
- Pár szál kapor (elhagyható)
- 1 ek sörélesztőpehely (elhagyható)

A kesut áztatás után turmixgépben az összes hozzávalóval krémesre turmixoltam. Annyi szójatejet adtam hozzá, hogy ellepje a kesut.

Nagyon finomra sikerült!

Jó étvágyat! :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gluténmentes kenyér - ez tényleg tökéletes állagú és ízű

Kenődiós - avagy kenőmájas máj nélkül

Kolbászkrém kölesből