Málnazselés kölesgombócok

Napok óta ennék már kölesgombócot, de valahogy szerettem volna nem szokványos módon elkészíteni.
Ma vettünk fagyasztott málnát, innen jött az ötlet, hogy legyen megtöltve málnazselével. 

A kölesgombóc receptjét szerintem már sokan ismeritek, de mindig lehet rajta újítani valamit, egy-két összetevőt megváltoztatni és máris újdonságot hozhatunk létre. :) 

Hozzávalók (kölesgombóc): 
- kb. 1/4 kg köles
- háromszoros mennyiségű növényi ital (nekem rizsitalom volt itthon, ezzel készítettem, de kókusszal még finomabb lesz) 
- csipet só
- 1 cs. vaníliás nádcukor (vagy vanília por, vanília kikapart belseje)
- 1 tk fahéj
- Kb. 3-4 púpos evőkanál kókusztejpor (elhagyható, de én azt vettem észre, hogy sokkal finomabb az íze tőle)
- 1 citrom reszelt héja és leve
- Nádcukor, gyümölcscukor, édesítőszer (ki mit használ, azzal édesítse. Kóstolgatni kell és ízlés szerinti mennyiséget tenni bele, nem mértem a mennyiséget) 

A kölest a sós növényi italban a fahéjjal együtt fedő alatt megfőztem, amíg szét nem főtt és massza nem lett belőle. A végén figyelni kell és kevergetni, nehogy leégjen. 
Ha megfőtt, a többi hozzávalót is hozzáadjuk és jól összekeverjük. 
Ezután bevizezett kézzel laposabb gombócokat formázunk belőle, majd a közepébe vájunk egy lyukacskát, ebbe fogjuk majd tölteni a málnazselét. 

Málnazselé:
- Kb. negyed kb. fagyasztott málna
- Pár csepp citromlé
- Gyümölcscukor, nádcukor, édesítőszer (ki mit használ azzal édesítse)
- Pektin

A fagyasztott málnát felraktam főni, a többi hozzávalót is beletettem a pektin kivételével. Mikor már úgy érzem, hogy nem akarom sokáig főzni, akkor kell a pektint belerakni. Annyi kell bele, hogy kicsit sűrűbb legyen, az még ha kihűl, fog egy kicsit sűrűsödni, zselésedni. 

Ha készen van a zselénk, beletöltjük a kis gombóckáinkba és már lehet is enni. Mennyeire sikerült! :) 

Jó étvágyat! :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gluténmentes kenyér - ez tényleg tökéletes állagú és ízű

Kenődiós - avagy kenőmájas máj nélkül

Kolbászkrém kölesből