Répatorta kesukrémmel (gluténmentes)

Már készülődök a húsvétra és annyi sok jót hallottam már a répatortáról, de még soha nem ettem, nem is sütöttem.
Találtam vegán répatorta receptet, azonban gluténmenteset nem, így gondoltam, hogy nekem kell megalkotnom a gluténmentes répatorta receptjét.
Steiner Kristóf répatorta receptjét alakítottam át.

Hozzávalók:
- 1 bögre kölesliszt
- 1 bögre gluténmentes zabpehely lisztté őrölve
- 1/4 bögre hajdinaliszt
- Fél bögre  gyümölcscukor (vagy ki mivel édesít)
- 1 csipet só
- 0,5 cs sütőpor
- 2 teáskanál fahéj, csipet kardamom
- 2 nagyobb répa apróra reszelve
- egy marék mazsola, egy marék aszalt áfonya, 2 marék darált dió
- 2 evőkanál kókuszzsír
- Fél bögre narancslé (vagy víz, vagy növényi ital, én rizsitalt használtam)
- Vanilia aroma, vagy por (elhagyható)

Először a száraz hozzávalókat összekeverjük, majd a nedveseket és végül összekeverjük őket. Vigyázni kell, hogy ne legyen túl híg a tészta, óvatosan adagoljuk hozzá a folyadékot, hogy inkább egy sűrű massza legyen. 
Sütőpapírral bélelt, vagy kókuszolajjal kikent tortaformában 180 fokos előmelegített sütőben 30-40 percig sütjük. 
Ha megsült, kitesszük hűlni. Közben elkészítjük a kesukrémet. 
Kb. 2 maréknyi kesudiót egy kicsit beáztattam előre, majd aprítógépben kis citromlével, agavé sziruppal, kókusztejszínnel (annyit kell adni hozzá, hogy még sűrű, ne folyós krémet kapjunk) összeaturmixoltam. 
A kihűlt tortára kentem. Dióval díszítettem, de lehet reszelt narancs héjjal is vagy mazsolával is. 

Nagyon finom lett. Jó étvágyat! :) 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kenődiós - avagy kenőmájas máj nélkül

Tortilla (gluténmentes) kesuszósszal

Medvehagymás-burgonyás pogácsa (gluténmentes)