Répatorta kesukrémmel (gluténmentes)

Már készülődök a húsvétra és annyi sok jót hallottam már a répatortáról, de még soha nem ettem, nem is sütöttem.
Találtam vegán répatorta receptet, azonban gluténmenteset nem, így gondoltam, hogy nekem kell megalkotnom a gluténmentes répatorta receptjét.


Hozzávalók:
- 1 bögre kölesliszt
- 1 bögre gluténmentes zabpehely lisztté őrölve
- 1/4 bögre hajdinaliszt
- Fél bögre  eritrit (vagy ki mivel édesít)
- 1 csipet só
- 0,5 cs sütőpor
- 2 teáskanál fahéj, csipet kardamom, csipet őrölt szegfűszeg
- 2 nagyobb répa apróra reszelve
- 1-2 marék mazsola
- 2 marék darált dió vagy bármilyen olajos mag
- Annyi folyadék (víz, narancslé, növényi ital), hogy kissé folyékony masszát kapjunk
- Vanilia aroma, vagy por (elhagyható)

Először a száraz hozzávalókat összekeverjük, majd a nedveseket és végül összekeverjük őket. 
Sütőpapírral bélelt tortaformában 180 fokos előmelegített sütőben 30-40 percig sütjük. 
Ha megsült, kitesszük hűlni. Közben elkészítjük a kesukrémet. 
Kb. 2 maréknyi kesudiót egy kicsit beáztattam előre, majd aprítógépben kis citromlével, eritrittel, kókuszreszelékkel és vízzel összeturmixoltam. 
A kihűlt tortára kentem.  Díszítésként diót, vagy reszelt répát, illetve répa rózsákat lehet rátenni. 
Nagyon finom lett. Jó étvágyat! :) 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gluténmentes kenyér - ez tényleg tökéletes állagú és ízű

Kenődiós - avagy kenőmájas máj nélkül

Kolbászkrém kölesből