Lasagne tönkölylisztből


Régóta szeretnék már lasagne-t enni, de a gluténmentes változatának eddig még nem volt kedvem nekivágni, így elkészítettem a tönkölyös verzióját.

Tészta:
40 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt (szarvasi a legfinomabb szerintem)
1 tk só
Víz (amennyit a tészta felvesz)
0,5 dl olívaolaj

Összegyúrjuk és 5-6 gombócra szedjük szét, majd nagyon vékony tésztákat gyúrunk belőlük.

A töltelék lehet sokféle, én most az alábbit készítettem el:

- 1 üveg (400 g) csicseriborsó konzerv
- 1 db lilahagyma
- 3-4 gerezd fokhagyma
- 3 nagy szál répa
- 2 szál zöldség
- 1 kisebb zeller
- fagyasztott kukorica
- Fél üveg aszalt paradicsom
- Paradicsomlé vagy 5-6 paradicsom aprítóban pépesítve
- fűszerek: füstölt paprika, só, bors, kömény, majoranna, kurkuma, babaérlevél, vegamix, bazsalikom, oregánó, pizza fűszerkeverék.
- olívaolaj
- sörélesztőpehely (ebből soha nem elég!)

Az olíván a hagymát és a fokhagymát megpirítottam majd rádobtam a zöldségeket a paradicsomlé kivételével. Kicsit átpirítom ezt is és hozzáadom a fűszereket. Ezután hozzáadtam a paradicsomlevet/darált paradicsomot is, valamint az apróra vágott aszalt paradicsomot. Mikor kicsit megpuhultak, akkor a sörélesztőpelyhet is hozzáadtam.

Ezután elkezdtem rétegezni egy olívával kikent ovális jénai tálban. Legalulra került egy kinyújtott tészta, erre került a zöldséges szós, majd spenóttal szórtam meg és újra jött a tészta és így tovább, amíg el nem fogyott minden.

A tetejére 1 bögre szójatejet összeturmixoltam fél bögre olívaolajjal, sóval, borssal,1 ek vegamixel, 2-3 gerezd fokhagymával, 2 ek mustárral, 2 ek agavé sziruppal, 0,5 citrom levével, sörélesztőpehellyel és ezt tettem az összeállított lasagne tetejére.

Jó étvágyat! :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gluténmentes kenyér - ez tényleg tökéletes állagú és ízű

Kenődiós - avagy kenőmájas máj nélkül

Kolbászkrém kölesből