Rakott sütőtök

Én sem maradhatok ki a sütőtök "őrületből", ezért kitaláltam valami olyan receptet, amiben szerepel a sütőtök, mert nagyon egészséges, teli van béta karotinnal, A vitaminnal és még nagyon sok minden szuper dologgal.
Kollégám kérdezte tőlem, hogy van-e olyan sütőtökös receptem, amiben nem dominál a sütőtök, de mégis benne van, mivel a felesége nem szereti a sütőtököt, de tudja, hogy milyen egészséges és vitamindús, ezért szeretné, ha valahogy belecsempészhetné az étrendjébe. Na, ez pont egy ilyen étel. :)

Hozzávalók:
- 5 db nagyobb krumpli
- 0,5 sütőtök
- 1 db kisebb padlizsán
- 1 nagyobb bögrényi dió-tökmag-napraforgómag-szezámmag keveréke darálva
- Füstölt paprika, só, bors, kömény, majoranna, szerecsendió, kurkuma, bazsalikom, rozmaring, vegamix, (stb. izlés szerint)
- 3-4 gerezd fokhagyma
- Póréhagyma vagy vöröshagyma/lilahagyma
- kókuszzsír
- 0,5 üveg paradicsomlé (házi)
- 5-6 kanál sörélesztőpehely (ebből soha nem elég, ha több, az sem baj)

A mártáshoz:
- 1 bögre szójatej
- 1 marék kesudió
- 2-3 gerezd fokhagyma
- 0,5 bögre repceolaj
- 1-2 ek mustár
- só, vegamix
- 1-2 ek cukor vagy agavé-, rizs zsirup ízlés szerint

Először elkészítettem a tölteléket az alábbiak szerint:
A magokat ledaráltam, a padlizsánt nagyon apró kockákra vágtam, de lehet ezt is aprítóban aprítani.
A hagymát is felaprítottam és kókuszolajon megpirítottam, a végén hozzáadtam a reszelt fokhagymákat is. Megszórtam füstölt paprikával és hozzáadtam a padlizsánt és kicsit puhítottam, majd a magkeveréket is hozzáadtam és átkevergettem. Ezután a fél üveg paradicsomlevet is hozzáöntöttem és fűszereztem, sóztam. Beletettem a sörélesztőpelyhet is és így kaptam egy paradicsomos szószt.

A mártáshoz turmixgépbe tettem a hozzávalókat és krémesre turmixoltam. Nem baj, ha nem nagyon sűrű, inkább picit hígabb legyen, mert locsolgatni kell vele majd a rétegeket.

Ezután a krumplit és a sütőtököt is nagyon vékony szeletekre vágtam, a krumplit uborkareszelőn, a sütőtököt pedig egy jó éles késsel.

Kikentem egy nagy ovális jénai tálat olívaolajjal, vagy kókuszolajjal és elkezdtem rétegezni. Először a krumplit, majd a sütőtök szeleteket, mindkét réteget megszórtam pici sóval és vegamixel, illetve rozmaringgal. A krumpli és a tök közé locsoltam egy kis mártást, majd a padlizsános, magkeverékes feltét következett és ezután egészen addig ismételtem a rétegezést, amíg el nem fogyott. A tetejére nálam sütőtök került és a szójatejes mártással befedtem, jól megszórtam sörélesztőpehellyel és egy kevés tökmaggal.

Légkeveréses sütőben 180 fokon pirulásig sütöttem. Kb. 1-1,5 óra alatt megsül.

Jó étvágyat! :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gluténmentes kenyér - ez tényleg tökéletes állagú és ízű

Kenődiós - avagy kenőmájas máj nélkül

Kolbászkrém kölesből