Lencsehurka

Ez az étel olyan fantasztikusan sikerült, hogy úgy éreztem, muszáj megosztanom. :) A mindenevő kollégám az ebédnél megjegyezte, hogy milyen jó illata van. :D

Hozzávalók: 

- 0,5 kg lencse
- 3-4 gerezd fokhagyma
- 1 nagy szál póréhagyma, vagy 2 fej vöröshagyma
- 1 bögre sörélesztőpehely
- 20 dkg barnarizs
- 5 db babérlevél
- Só, majoranna (jó sok!) bors, kömény, pirospaprika, füstölt paprika, szerecsendió, kurkuma, vegamix, Vegeta naturella fűszerkeverékek: flekken, sült csirke, szárnyas.
- 0,5-1 dl tökmagolaj
- Kókuszolaj (a hagyma pirításához)

A lencsét megfőztem annyi vízben, hogy éppen ellepje, fűszereket is tettem bele és 5 db babérlevelet.
Közben az előző nap beáztatott barna rizst is feltettem főni. Azért kell beáztatni, hogy hamarabb megfőjön.
A hagymát nagyon apróra vágtam és kókuszolajon megdinszteltem. A végén hozzáadtam a fokhagymákat is.

Amikor minden megfőtt, összekevertem a hozzávalókat, fűszereztem, hozzáadtam a sörélesztő pelyhet és a tökmagolajat.

Kiolajozott tepsiben elterítettem a masszát és kb. fél órára 160 fokos sütőbe tettem sülni.

Tepsiben sült fűszeres burgonyával tálaltam.

Jó étvágyat! :)

Megjegyzések

  1. Kedves Melinda!

    Megcsinàltam és rendkívül finom lett!Imàdtam az illatàt is mi bejàrta a konyhàt! Màskor is elkészítem! :-) Köszönöm! :-)

    Emőke

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gluténmentes kenyér - ez tényleg tökéletes állagú és ízű

Kenődiós - avagy kenőmájas máj nélkül

Kolbászkrém kölesből