Csokis-mogyorós köles"túró" gombóc

A "Csak A Mentes Év Séfje" nevű pályázat 1. fordulójába pályáztam az alábbi recepttel. A kitétel az volt, hogy cukormentes, gluténmentes, tejmentes, vegán legyen. Ha bekerül a receptem, akkor megjelenik a "csakamentes.hu" oldalon és lehet szavazni rá! :) 

Hozzávalók: 

- 25 dkg köles
- 10 dkg eritrit
- 1 citrom reszelt héja és leve
- csipet só
- 2 teáskanál fahéj
- 1 teáskanál vaniliapor
- Darált sótlan mogyoró a forgatáshoz
- 2 tábla cukormentes étcsoki
- A köleshez képest háromszoros mennyiségű növényi tej (nálam most géppel készült kesutej volt, ami cukormentes volt), illetve kb. 1 dl az étcsokihoz hígításnak. 

Ebből a mennyiségből 19 db kb 4 cm átmérőjű golyó lett. 

Elkészítés: 

A kölest egy szűrőben alaposan átöblítettem folyó vízben, hogy a keserű ízt kimossam belőle. Feltettem háromszoros mennyiségű kesutejben főni a kölest egy csipet sóval. Mikor elfőtt a leve és már kezdett összeállni (kevergetni kell ilyenkor már folyamatosan), akkor levettem a főzőlapról és hozzákevertem az eritritet, citrom levét, héjját, fahéjat, vaniliaport. Mikor kihűlt, gombócokat formáltam belőle és durvára darált sótlan mogyoróba forgattam.

A 2 tábla étcsokit gőz fölött olvasztottam és hozzákevertem kb. 1 dl kesutejet, ebbe forgattam a gombócokat. Hűtőben megdermedt, ezután tálalható. 

Lime karikákkal és mentalevéllel díszítettem, ami akár meg is ehető és nagyon jól passzol hozzá ízben. Erre a receptemre itt lehet szavazni:http://csakamentes.hu/csak-a-mentes-ev-sefje-2018/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gluténmentes kenyér - ez tényleg tökéletes állagú és ízű

Kenődiós - avagy kenőmájas máj nélkül

Kolbászkrém kölesből