Csicseriborsó ragu sült kelbimbós édesburgonyával

A hóesésben bográcsozni támadt kedvünk 1 hete és Férjem csicseriborsó mániás, egyszerűen odavan érte! :)
Így született meg spontán ez a currys, kicsit indiai ízvilágú, de kicsit mégis magyaros csicseriborsó egyveleg.

Hozzávalók:

- 1 db padlizsán
- 3 konzerv csicseriborsó
- 1 db pritaminpaprika
- 4 db paradicsom
- 1-2 szál póréhagyma (vagy 2-3 fej vöröshagyma)
- 4 gerezd fokhagyma
- 3-4 db babérlevél
- 1 üveg paradicsomlé (házi)
- Dijoni mustár (ízlés szerint, el is hagyható)
- Sörélesztőpehely (nem mértem, de nem sajnáltam belőle, ez is elhagyható)
- Fűszerek: só, bors, kömény, curry, szerecsendió, majoranna, folyékony füst (elhagyható), pirospaprika: csemege és csípős.

A hagymát, pritamin paprikát apróra vágtam és kevés olajon feltettem pirulni a babérlevelekkel együtt. Később a reszelt fokhagymát is beletettem, majd rászórtam a pirospaprikát és átkavartam. Ezután az aprított paradicsomot dobtam bele a bográcsba, majd mikor picit szaftosabb lett, akkor rászórtam a sörélesztő pelyhet és beletettem a kockákra vágott padlizsánt, kicsit hagytam puhulni. Mikor megfőtt egy kicsit, beleöntöttem a csicseriborsó konzerveket levükkel együtt. Fűszereztem, a mustárt is beletettem és felöntöttem egy kis paradicsomlével.
Hamar készen van, ha csicseriborsó konzervet használunk, hisz az már megfőve kerül bele.

Sült kelbimbós édesburgonya: 

Kb. 1 kg édesburgonyát apróra vágtam pucolás után, hozzáadtam fél kg kelbimbót és elhelyeztem egy nagy tepsiben.

Elkészítettem a szószt hozzá:
Kézi habverővel összekevertem 6 ek mustárt 12 ek olívaolajjal (ha kisebb adagot készítünk, akkor felezzük le a szósz mennyiségét), 2 ek citromlével, 2 ek agavé sziruppal, 2 gerezd fokhagymával, borssal, sóval, valamilyen natúr fűszerkeverékkel, amit szeretünk (ez el is hagyható). Összekevertem a szószt és ráöntöttem a tepsiben lévő édesburgonyára, majd jól összeforgattam.
Nem szükséges letakarni, 180 fokos sütőben pirulásig kell sütni, illetve amíg meg nem puhul.

Nagyon finom lett, mindenevő rokonok repetáztak belőle :)

Jó étvágyat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gluténmentes kenyér - ez tényleg tökéletes állagú és ízű

Kenődiós - avagy kenőmájas máj nélkül

Kolbászkrém kölesből