Sütőtök-vöröslencse krémleves

A hideg idő beköszöntével újra nagyobb dózisú vitamin mennyiségre van szüksége a szervezetünknek ahhoz, hogy elkerüljük a megfázásos vírusokat. Ezért ebben az időszakban gyakran megkívánom a sütőtököt, de eddig nem sok elkészítési formáját alkalmaztam, pedig nagyon sokoldalú. A és C vitaminban gazdag, magas rosttartalma miatt pedig segíti az emésztést.
A vöröslencse szintén A vitaminban és különböző B vitaminokban gazdag, ugyancsak magas rosttartalommal, valamint folsav, magnézium, kálium, cink és vastartalma sem elhanyagolandó. Bár kalóriatartalma magas, de a glikémiás indexe alacsony, így lassan felszívódó szénhidrátnak tekinthető, tehát cukorbetegek is fogyaszthatják.
A vöröslencsét nem szükséges beáztatni főzés előtt.

Mai levesem fantasztikusan finom lett, így gondoltam, megosztom a receptjét.

- Kb. 800 g sütőtök apró kockákra vágva
- 500 g vöröslencse
- 1 hosszú szál póréhagyma (vagy 1-2 fej vöröshagyma, vagy lilahagyma)
- 3 nagyobb gerezd fokhagyma
- Kb. 5 cm-nyi darab gyömbér
- 2 ek mustár
- 3-4 db paradicsom
- Kurkuma
- Curry
- só
- Vegamix, bors, őrölt kömény, majoranna, bazsalikom, 2 db babérlevél, csípős pirospaprika, füstölt paprika, szerecsendió, sörélesztőpehely, citrom leve (utóbbi tálaláskor szükséges).

A hagymát olívaolajon és vízen megdinszteltem, hozzáreszeltem a fokhagymát és a gyömbért is.
Majd az apró kockákra vágott sütőtököt rátettem és kicsit megpuhítottam a babérlevéllel és a fűszerekkel, sörélesztőpehellyel együtt. Rákockáztam a paradicsomokat is.
Amikor kicsit megpuhult, felöntöttem vízzel úgy, hogy bőven ellepje. Mikor megfőtt a sütőtök, hozzáadtam a vöröslencsét is. Ekkor elég hamar besűrűsödik, ezért valószínű, kelleni fog hozzá még víz. A vöröslencse elég hamar megfő, úgyhogy nem kell már sokáig főzni, kb. negyed óra - 20 perc.
Mikor készen van, kicsit hűlni hagytam és botmixerrel összemixeltem. Ha nagyon sűrű, akkor még mindig lehet hozzá vizet önteni. Kb. 2 evőkanálnyi tökmagolajat is hozzámixeltem. (Ez el is hagyható). Én nem akartam elrontani az ízét mindenféle növényi tejszínnel, de aki így szereti, természetesen tehet hozzá. Mixelés után friss citrom levét csepegtettem bele, ettől lett igazán "megbolondított" íze.

Tálaláskor sült tökmagot szórtam rá és tökmagolajat csorgattam a tetejére.

Jó étvágyat! :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gluténmentes kenyér - ez tényleg tökéletes állagú és ízű

Kenődiós - avagy kenőmájas máj nélkül

Kolbászkrém kölesből