Gluténmentes vegán padlizsános pizza

Felhasználva a GM kenyér receptjét, abból is leginkább az útifű maghéj fantasztikus összefogó képességét, elkészítettem a GM pizzát.
Tészta: 
10 dkg rizsliszt
10 dkg zabpehelyliszt
10 dkg kukoricaliszt
5 dkg kölesliszt
5-7 dkg burgonyapehely
4 gr porélesztő
1 ek só
1 dl olívaolaj
oregánó, és fűszerek ízlés szerint
18 gr utifű maghéj
5 dl meleg víz

Összekevertem a száraz hozzávalókat és az olíva olajat is, majd külön edényben az 5 dl meleg vízben elkevertem az útifű maghéjat, hagytam, hogy zselét képezzen és a forgótálas keverő edényébe beletettem előbb a száraz hozzávalót, majd ráöntöttem az útifüves zselét és a dagasztó lapáttal elkezdtem keverni. Szépen összeáll, nyújtható, gyönyörű tésztát kapunk.
Feltétnek 1 db padlizsánt elszeleteltem apró kockákra, póréhagymán pirítottam és fűszereztem paprikával, füstölt paprikával, só, vegamix, bors, kömény, oregánó, pici majoranna, majd 4 db paradicsomot aprítógépben aprítottam fokhagymával, fűszerekkel és pépesre daráltam. Ráöntöttem a megpuhult padlizsánra és jól megszórtam sörélesztő pehellyel. Ezt tettem a pizzatésztára és kukoricát, petrezselymet, bébi répát. Férjem részére erős zöldpaprika is került, illetve friss zöldhagyma.
Jó étvágyat! 

Megjegyzések

  1. Nagyon jól néz ki! Azt hiszem kipróbálom,bár köles lisztem nincs,lehet nélküle is?
    Milyen lett a tésztája megsütve? Mennyire száraz vagy kemény? Hány fokon kell sütni és mennyi ideig? Köszi ha válaszolsz��

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Györgyi!
      Lehet anélkül is, többet kell tenni bele valamelyik másik lisztből, vagy csicseri liszttel helyettesíthető. Igazából úgy variálhatók a lisztek, ahogy szeretnéd. Az olíva olaj miatt nem lesz száraz, sem kemény és az útifű miatt sem. Szombaton sütöttem, ma még nagyon jó puha volt melegítés után. 180 fokon kb. 40 percig sütöttem, de nem tudok pontos időt, figyelni kell, hogy mikor pirult meg. :)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Gluténmentes kenyér - ez tényleg tökéletes állagú és ízű

Kenődiós - avagy kenőmájas máj nélkül

Kolbászkrém kölesből